Week dertien

16 juni 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het zit erop😭vanavond vlieg ik naar huis, maar eerst verslag doen van een fantastische laatste week.

Nadat we zondagavond Topgun gekeken hadden, gingen we maandagochtend richting Christchurch. Onderweg hadden we een stop naast een speeltuin dus dat was feest voor iedereen in de bus. Gelukkig niemand die klem zat tussen de glijbaan of in een schommel, dus eenmaal aangekomen in het hostel in Christchurch hebben we onze spullen gedropt en ben ik met drie anderen naar het luchtmacht museum gegaan. Super leuk, want ze hadden veel toestellen in een hele grote hangar. Er was een jongen bij die de hele tijd aan het opscheppen was over zijn kennis van de vliegtuigen en zijn vliegkunsten, erg irritant. Uiteraard wilde hij ook in de simulator en heeft hij net zo lang gewacht tot we alledrie kwamen kijken. Ah fijn, het ding moest natuurlijk op de ‘ervaren’ stand waarbij je alles zelf moet besturen. En toen kwam het leukste, hij bakte er helemaal niks van en stortte om de haverklap neer, hilarisch. Onderweg naar huis was het bijzonder stil vanuit zijn kant😂‘s avonds hebben we in de bar naast het hostel een pubquiz gedaan en daar waren we niet zo goed in bleek😇We waren knap laatste, maar er waren veel vragen over Nieuw-Zeelandse dingen dus waren we nog best tevreden.

Dinsdag was een super gave dag. Ik ben voor een dag trip naar Kaikoura gegaan om te zwemmen met dolfijnen. Ze hebben daar verschillende soorten en duizenden dolfijnen die gewoon in het wild zwemmen. De weg er naartoe was gaaf om te zien, want door de aardbeving in 2011 is de kustlijn een heel stuk omhoog gekomen. Eenmaal aan boord duurde het eventjes, maar uiteindelijk vonden we een groep van ongeveer 300 dusky dolfijnen, een speels soort. Onderweg hebben we wel veel albatrossen gezien, ook heel tof!De dolfijnen kwamen zo dichtbij en het was echt geweldig. De dikke wetsuits hielden ons goed warm dus echt een super gave ervaring. Helaas werd ik door het dobberen op de golven wel zeeziek.. dat had ik nog niet eerder gehad, maar nu had ik die pech wel. 10 minuten voordat mijn bus terug zou vertrekken waren we terug in de haven dus werd het voor mij erg krap. Onze gids heeft me daarom apart naar de bus gebracht, super lief van haar! ‘S avonds heb ik met Lily pannenkoeken gebakken en later zijn we de stad in gegaan om de voetbalwedstrijd Nederland—Nieuw-Zeeland te kijken. Dat was natuurlijk erg laat, maar het was het waard. Ik had een berichtje op de Facebook groep gezet dus waren er nog zes andere Nederlanders bij. Ook in Christchurch hebben ze die leuke elektrische steps, dus zijn we na de wedstrijd terug geracet aangezien de straten leeg waren😎

Vervolgens ging om 6 uur de wekker alweer (terwijl ik pas om 4 uur in bed lag), om naar het treinstation te gaan. Ik had een dagreis geboekt met de Tranz Alpine train, die rijdt van Christchurch naar Greymouth via Arthurs pass. Onderweg van oost naar west zie je het landschap steeds veranderen, heel mooi om te zien. Desondanks heb ik niet zo heel veel foto’s gemaakt oops.. Het gekke met de treinen hier is dat de rails de snelweg vaak kruisen, maar er zijn nergens slagbomen. En de slagbomen die er zijn, zijn juist op plekken waar niemand komt🤷🏼‍♀️

Donderdag was mijn laatste dag in Christchurch en heb ik de stad zelf verkend. Ze hadden een mega spelcomputer op straat en een dansvloer met een soort jukebox voor de muziek in een park. Ook was er een hele grote, moderne speeltuin, maar dat is niet zo leuk alleen dus daar ben ik langs gereden op mn step, maar ik ben er niet in gegaan. Het is een leuke stad maar qua indeling is alles verspreid dus maar weer op de step, naar het Canterbury museum. Een museum met van alles en nog wat waaronder pinguïns. Ze waren dan wel opgezet maar goed, ik heb in ieder geval een pinguïn gezien hier. Vrijdagochtend ging mijn vlucht naar Auckland om 10:00 dus ben ik voor de nacht naar een hostel gegaan dat op 10 minuten lopen van de terminal zat, dat was wel relaxt.

In Auckland heb ik eindelijk souvenirs verzameld. Zo leuk die winkeltjes, maar niet handig om de hele tijd mee te slepen, maar nu kon het. Ook heb in ontbeten in de zon, in de haven. Genieten van de laatste dagen, het weer is in ieder geval perfect. In de haven liggen een aantal hele grote zeiljachten en ook dikke moter boten, tof om te bekijken. Zaterdagavond ben ik met een kamergenootje uit geweest. Eerst naar een Ierse pub, erg gezellig en vervolgens nog naar een andere bar/club. Super leuke avond gehad en ja dan is het nu zondag en echt de laatste dag🥺Ik ben vanmorgen de Skytower op geweest, een hoge toren en het hoogste gebouw op het zuidelijk halfrond. Nu is het mijn tas op orde krijgen en straks naar het vliegveld🙁

De foto’s staan niet echt op volgorde, omdat ik die een beetje verwaarloosd heb deze week, dus ik hoop dat het nog enigszins te begrijpen is😇

Van de dolfijnen heb ik hele leuke filmpjes maar ja video’s uploaden doet hij nog steeds niet..

1. Ellis Wanschers:
    Pinguïn gezien...opgezet 🙈
    Heullll tof! 🤣🤣
    Fijn dat je weer thuis komt muppet 😘
  2. Annekewirds:
    16 juni 2019
    Wat een mooie reis heb je gehad en fijn dat je weer naar huis komtGoeie reis Meis .!!
  3. Justus en Lidy van Mourik:
    16 juni 2019
    We hebben genoten van je verhalen en alle leuke dingen die je hebt beleefd. We wensen je een hele goede terugreis en hopen je gauw weer eens te zien.
    Liefs van ons