Week elf

2 juni 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Deze week was een wat minder drukke en spannende week dan vorige week, maar nog steeds leuke dingen beleefd!

Maandag zijn we vanuit Curio Bay doorgereden richting Dunedin, de tweede grootste stad na Auckland en een studentenstad. Onderweg zijn we op verschillende punten gestopt, waaronder bij Cathedral coves. Dat zijn twee heel hoge grotten aan de kust die dus ook alleen bij laagtij toegankelijk zijn. Vanuit daar kwamen we aan bij de Purakaunui watervallen, mooi om te zien door de terrassen. Toen de zon al bijna onderging kwamen we aan bij Nugget point. Een plek met een bekende vuurtoren op het puntje van de rotsen. De kleuren in de lucht waren prachtig door de ondergaande zon en de wolken. Toen we eenmaal in Dunedin waren hadden we alle drie heel veel trek, dus hebben we een burger gehaald met frietjes, perfecte dagafsluiter.

Dinsdag was een luie dag. Ik had niet zoveel zin om iets te doen dus ben ik naar de supermarkt gegaan, want dat was wel echt nodig. Eenmaal terug in het hostel heb ik een boek gelezen en kookprogramma’s op de tv gekeken. ‘S avonds zijn we nog wel eventjes de stad in geweest.

Woensdag was wel de drukste dag van de week. Ik heb rondgelopen door de stad en alle kerken bekeken. Daar waren er best veel van en had ze ook nog niet in deze stijl gezien. Rond een uur of 3 zijn we naar het eind van de Otago Peninsula gereden, want daar hebben ze albatrossen. Gaaf om te zien die grote vogels. Ook hebben we nogmaals een poging gedaan om een pinguïn te spotten maar weer geen geluk. ‘S avonds ben ik naar een kickboks training geweest. Super leuk weer, maar er is echt werk aan de winkel als ik weer terug ben😅

De volgende dag heb ik eindelijk de Lime scooters getest. Dat zijn elektrische steps  die hier overal door de stad verspreid stonden. Met een app kun je ze van het slot halen en mee rond rijden, moeten ze in Nederland ook invoeren😃Eenmaal met de step aangekomen bij het restaurantje hebben we lekker geluncht, voordat ik naar het treinstation ging. Ik heb namelijk vijf uur in de trein gezeten door prachtige landschappen. Echt een must-do. ‘S nachts lag in het stapelbed boven mij iemand intens hard te snurken dus heb ik net zo lang tegen de onderkant van het matras geschopt totdat ze stopte😇

Vrijdag was een druilerige dag. In de ochtend heb ik nog wat rondgereden op de step en sushi gehaald als lunch😍vervolgens heb ik me bij de jongens aangesloten die FIFA aan het spelen waren op de PlayStation. Ik ben nou niet bepaald een kei in dat spel, maar was alsnog wel leuk. ‘S avonds heb ik foto’s gemaakt in de stad en daarna hebben we 30 seconds gespeeld, mijn lievelingsspel. Een stuk lastiger in het Engels, maar wel gewonnen🎊.

Het weekend begon zaterdagochtend in de bus van Dunedin naar Queenstown. Daar was ik al geweest, maar mijn bus naar Mount Cook gaat vanuit daar. Maar geen probleem want het is hier heel leuk. Heb me ‘s avonds aangesloten bij de Pubcrawl en dat was super leuk, leuker dan de vorige twee keer zelfs.

Nu is het zondag 11:30 en ben ik net wakker😳Maar ik heb hier een heel lekker bed😇Zometeen ga ik maar eens aankleden en boodschappen doen, en uitzoeken of er vanavond nog weer een Pubcrawl is😊

1. Annekewirds:
    2 juni 2019
    Mooi station in Dunedin hè ? Opa moest dat natuurlijk bekijken. Wat heb je weer mooie foto’s gemaakt. We genieten weer enorm van je verhaal. 🥝😍🥝