Week drie

7 april 2019 - Kamo, Nieuw-Zeeland

Tien liter water in m'n maag en een ei op m'n hoofd, dat is tot zover mijn surfervaring. Vandaag zijn we namelijk de hele dag op pad geweest naar de Whangarei heads. Eerst hebben we een stuk gelopen rondom een heuvel met ontzettend mooi uitzicht en een filmisch strand. De kinderen moesten zo nu en dan gemotiveerd worden met het eten wat op hen wachtte in de auto, maar ook zij hebben het goed volgehouden. Na de wandeling hebben we lekker geluncht in de zon, een perfect plekje dus. Vervolgens was het moment daar dat ik voor het eerst ging surfen. De golven waren niet goed, wel hoog genoeg, maar een aantal andere factoren zorgden ervoor dat je er eigenlijk niet op kon surfen, maar we wilden het toch proberen. Nadat ik me in een wetsuit had gehesen en tot de conclusie was gekomen dat zo'n surfboard best licht is liepen we het strand op, toen nog vol goede moed. Eenmaal in het water was het wel even slikken, letterlijk en figuurlijk, want ik zag een muur van water op me af komen waarvan ik wist dat het me omver ging spoelen, met als gevolg dat ik weer een liter water binnen had en terug was bij af. De tweede golf was nog groter waardoor ik helemaal bedolven werd en het board tegen mijn hoofd kwam, dat deed wel even zeer, maar gelukkig valt het wel mee. Ik kon zelf niet door de golven heen komen (je moet er namelijk achter zien te komen), want elke keer werd ik weggespoeld. Door Luke te volgen lukte het wel, maar surfen ging niet, ook de anderen kwamen niet of nauwelijks op de golf. Toen ik vervolgens bij een zoveelste poging aanspoelde op het strand was het genoeg geweest voor de dag. Hopelijk kunnen we het nog een keer proberen als de golven wel goed zijn.

Woensdag was een belangrijke dag voor de schapen hier. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat bepaalde schapen embryo's hadden die eruit moesten worden gespoeld om ze vervolgens bij andere schapen weer in te brengen. Dit moest allemaal operatief gebeuren, dus we hadden de hele garage omgebouwd tot operatiekamer. Uiteindelijke bleken drie van de negen schapen embryo's te hebben, twintig in totaal. Dus dat was een redelijk aantal, maar het kan nog beter. Als avondeten heb ik die dag pannenkoeken gebakken en dat viel (vooral ook bij de kinderen) erg in de smaak.

De volgende dag was er op de kliniek een interessante operatie om te zien. Ze hadden een hond met een 'bult' aan zijn milt, ter grote van twee van mijn vuisten, en die moest verwijderd worden. Morgen ga ik weer naar de kliniek en ben ik benieuwd of er een uitslag is van het lab, want ze wisten niet wat voor weefsel het gezwel was. ' S avonds ging Luke met een vriend naar Auckland om de nieuwe auto op te halen dus heb ik zijn auto naar huis gereden. Uiteraard ben ik volgens goed gebruik verkeerd gereden, best knap want ik hoefde alleen maar rechtdoor.. Best een talent eigenlijk, ook al zou ik liever willen kunnen zingen ofzo🤷🏼‍♀️ Het links rijden was het eerste stuk een beetje raar, maar daarna ging dat prima.

Vrijdag was een hele mooie dag dus wilde ik graag de stad in om wat dingetjes te kopen die ik nog moest halen. Na twintig minuten wachten op de bus kwam ik tot de conclusie dat ik aan de verkeerde kant van de weg stond (typisch weer)👀. Toen ik vervolgens aan iemand wilde vragen waar ik dan wel heen moest bood zij aan mij te brengen, omdat ze daar toch heen moest dus dat was lief, en gezellig.

Zaterdag was klusjes dag. Ik heb platen voor de nieuwe schuur geschilderd en daarbij wilde de lieftallige kat Nacho me graag helpen... Goed bedoeld, maar het moest helaas geen pootjes print worden. Gelukkig was dat snel weer hersteld. Toen was de ultieme auto test daar, rijden met een trailer achter de dikke truck van Luke. De auto had  ik dus al eerder gereden, maar een trailer ben ik niet gewend. Je hebt daar geen apart rijbewijs voor nodig hier dus leek het me een prima idee om dat hier te gaan oefenen. Ondanks dat ik dus een lange combinatie was ging dit heel prima, test geslaagd.👏🏻

Nu ga ik met de super combinatie van een zelfgemaakte brownie en een Heineken biertje (die hier heel populair zijn) uitzoeken wat de plannen zijn voor aankomende week en daarna TV kijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma Wanschers:
    7 april 2019
    Nou nou Maureen je maakt weer heel wat mee en ze vertrouwen je daar wel om met zo’n truck met trailer te rijden pas maar op. Ik wist ook niet dat je embryo,s van het ene naar het andere schaap kon verplaatsen.Je wordt al een echte dierenarts . Maar geniet want al die leuke tijd neemt niemand je meer af. Maureen dikke kus en tot het volgende verslag.😘
  2. Kelly:
    7 april 2019
    milt*
  3. Jan-Willem:
    8 april 2019
    Die kiwi.... Onbetaalbaar Maureen.