Week zeven

5 mei 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Sorry mensen, sommigen van jullie zijn vandaag wakker geworden zonder nieuw verhaal. Maar vandaag stond nog te veel op de planning dus dat moest er ook nog bij🤷🏼‍♀️

De eerste helft van deze week heb ik doorgebracht in Taupo bij de ouders van Fiona. Super lieve mensen en David heeft me naar veel verschillende plekken toegereden😃 De eerste dag in Taupo heb ik gelijk de Skydive geboekt, dat was het enige wat ik perse wilde doen terwijl ik daar was. 15000ft omhoog, als haringen in een ton met zuurstofmaskers op zaten we in het vliegtuigje. Ik had verwacht dat ik het heel spannend zou vinden, maar dat was eigenlijk helemaal niet zo. Op het moment dat we over het randje van het vliegtuig gingen had ik wel even een schrik moment, maar al snel vond ik het geweldig. Zo’n super gave ervaring!

De dag erop hebben we veel dingen in Taupo zelf gezien, waaronder de Aratiatia Rapids. Dit is een kloof waar normaal gesproken heel rustig water door kabbelt, maar een paar keer per dag zetten ze de sluizen in de dam open en kolkt het water er doorheen. ‘S avonds ben ik op tijd gaan slapen, want donderdagochtend werd ik om 5:20 door de bus opgehaald om naar de Tongariro Crossing te gaan. Dit was de mooiste omgeving die ik ook gezien heb! Zo ontzettend gaaf! Ik liep samen met twee anderen waarvan er eentje vrij langzaam liep, maar dat kwam goed uit want daardoor kon ik steeds stoppen om foto’s te maken en ze vervolgens weer inhalen. Ik had de hele tas vol eten, drinken en kleding. Achteraf te veel, maar dat gaf niet want de tocht was 19,4km dus beter om goed voorbereid te zijn, vooral omdat het weer vrij snel kan omslaan daar.

Vervolgens heb ik ‘s nachts de bus naar Wellington genomen. Dat was namelijk een 6 uur lange rit dus fijner om dan ‘s nachts te kunnen slapen. Dat slapen lukte in het begin niet omdat de wegen heel bochtig waren dus werd ik steeds misselijk, maar gelukkig heb ik uiteindelijk een paar uur kunnen slapen.

Wellington is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland/Aotearoa en een bruisende stad. Ik slaap bij iemand die ik in Rotorua tegenkwam in het hostel en we konden goed met elkaar overweg, dus bood hij me een hele comfortabele bank aan voor als ik in Wellington zou zijn, heel aardig 😃

Zaterdag heb ik voor het eerst een rugby wedstrijd gezien. Nou, je kunt beter naar hockey kijken. De spelregels zijn ingewikkeld en het spel stopt ook steeds. Het bleek dat de meeste wedstrijden wel interessanter zijn dan deze was, maar dat geeft niet, het was leuk om een keer gezien te hebben en de sfeer in het publiek was goed. ‘S avond ben ik met twee anderen naar een rooftop bar geweest, super leuk! Veel mensen uit verschillende landen. Rond half één vond ik het wel mooi geweest en ben ik terug gegaan.

Vandaag heb ik eerst pannenkoeken gebakken als ontbijt om vervolgens naar Zealandia te gaan. Dit is een stuk bos wat ze door middel van een hek roofdier vrij hebben gemaakt dus zijn er heel veel verschillende soorten vogels. Vlak daarbij hebben ze ‘Space place’, een museum over de ruimte. Daar heb ik een film gezien over ‘dark matter’ oftewel donkere materie overal om ons heen. De film werd geprojecteerd op een koepelvormig scherm en de stoelen stonden achterover gekanteld, waardoor je helemaal omgeven was door ‘de ruimte’. Ik was wel blij dat ik toch nog natuurkunde gehad had, want anders was het verhaal over deeltjesversnellers, protonen, neutronen en quarks wel ingewikkeld geworden.😅 Ik vind dit sowieso een interessant onderwerp, maar deze film legde alles heel goed uit en de zaal was heel gaaf. Vervolgens ben ik met de bekende gondel weer naar beneden gegaan om nu snel dit verslag te schrijven voordat opa en oma wakker worden zonder verslag😜

1. Oma Wanschers:
    5 mei 2019
    Hoi Maureen,
    Wat lief van je dat je aan ons dacht want opa had inderdaad al gezegd er is geen verslag van Maureen.Die sprong uit het vliegtuig vond ik wel spectaculair en dan die tochten die je maakt geweldig wat een prachtige natuur. Je ziet heel veel dat neemt je niemand meer af. Blijf genieten. Liefs 😘